Välkommen till Alzheimerfondens kund- och supportforum!
Ställ frågor, rapportera problem och hjälp oss med förslag och idéer! Vi svarar måndag-fredag från klockan 09.00-16.00.
Du kan även nå oss via e-post på info@alzheimerfonden.se eller på telefon 020-30 11 30.
Alzheimerfonden är den insamlingsorganisation i Sverige som bidrar allra mest till forskningen kring demenssjukdomar. Ett vetenskapligt råd, lett av några av Sveriges främsta forskare, granskar alla forskningsansökningar och väljer ut de mest lovande projekten för beslut av Alzheimerfondens styrelse. De flesta rör Alzheimers sjukdom, men vi stöder även forskning kring andra typer av demenssjukdomar. Stora framsteg har på senare tid gjorts inom forskningen, men mer resurser behövs för att få fram botemedel och bromsmedicin. Alzheimerfonden ger också stöd till projekt som kan göra det lättare för drabbade och anhöriga att leva med sjukdomen. Verksamheten är helt beroende av gåvor från privatpersoner och företag.
Har precis varit inne och kollat din Minnesgåva och är skickad
till Fonus i Mölndal via mail - så allt är klart och de har redan fått den
Alla Minnesgåvor som ska gå till Fonus skickas via mail en önska från dem
Mvh
Stina
Ska swicha en minnesgåva men går bet då jag inte finner något nummer att swicha till. Det borde komma upp automatiskt när man fyller i swich.
Vad fint att Du vill skänka en minnesgåva!
Det är faktiskt Ditt eget nummer Du fyller i när Du väljer Swish som betalningsmetod. Då skickas en signal till Din telefon direkt så att när Du öppnar Swish så står allt redan ifyllt och klart där och Du behöver bara godkänna betalningen. 😀
Om Du stöter på ytterligare problem eller har andra frågor så hör gärna av Dig till givarservice på telefonnummer 020 30 11 30 mån-fre 08:30-16:00
Med varma hälsningar
Emilia
Jag har försökt att betala en minnesgåva via Swish men det kommer ingen signal till min telefon. Jag har även försökt betala med kort men får inte heller någon kontakt med min bank.
Begravningen är nu på fredag 5/5
Med vänlig hälsning
Rosa
Vad tråkigt att höra att Du haft problem med Din minnesgåva.
Du kan alltid ringa till vår Givarservice på telefon 020 30 11 30 varje helgfri vardag mellan klockan 08:30-16:00
Så hjälper vi Dig!
Med varma hälsningar
Emilia
Tack för det redan löst.
Med vänlig hälsning
Rosa
Stort tack för Din minnesgåva!
Eftersom Du har angivit att Du vill betala med inbetalningskort så kommer Du att få hem ett sådant i brevlådan om några dagar.
Det kostar ingenting att skicka telegram med oss.
Med vänliga hälsningar
Emilia
I de allra flesta fall kan vi mejla minnesbladet till begravningsbyrån, då får dom det ju på en gång. De brukar i så fall önska att bladet mejlas på morgonen samma dag som begravningen skall ske så att de hinner skriva ut och ta med det när de förbereder inför ceremonin.
Om man däremot ska skicka bladet per post är det bra att tänka på att postutdelningen sker varannan dag och räkna med ca 2-3 dagar innan det levereras. För att vara på säkra sidan skulle jag säga att man bör ha en vecka på sig då.
Det kan vara bra att tänka på om man väljer att göra sin minnesgåva genom att sätta in ett belopp på bank-eller plusgirot (och på blanketten skriva vem det är tma av) att det dröjer 3 dagar innan vi ser det så att man har det med i beräkningen.
Ha en fin dag!