Till senaste kommentaren

Varför kan jag inte genomföra en minnesgåva?

Hej

Jag försöker skapa en minnesgåva på hemsidan, men någonting blir fel. Vad ska jag göra?

/Nils


Kommentarer

  • Hej Nils!

    Kolla gärna så att du har fyllt i alla obligatoriska fält (hedersperson, mottagare, personnummer och e-postadress).
    Om problemet kvarstår är du välkommen att ringa oss på 020-30 11 30 så hjälper vi dig.


    Vänligen,

  • Jag gör som Ni säger och ringer. Svar vi har stängt!! Varför då inte tala om när Ni har öppet!!
    Ge gärna info hur man sänder swish och får fram det nummer som ska fyllas i. Jag försökte sen med kort men när jag ska säkerhetsställa med Handelsbanken secure uppstår nätverksfel. Jag vet att jag har svag förbindelse och gör ett nytt försök och jag går upp på ett berg och den gången lyckas jag. För att återkomma och mottaga texten från fonden att inbetalningen misslyckats.
    Att det ska vara så svårt att inbetala pengar till Alzheimerfonden!
  • Hej Arne
    Det låter otroligt frustrerande med alla problem Du stött på när Du försökt skänka ett bidrag till oss, vi beklagar verkligen detta.

    Vi har öppet på vardagar mellan kl. 08:30-16:00

    Om man önskar swisha sin gåva så fyller man i sitt eget telefonnummer i fältet men tar inte med den första 0:an, dvs istället för 070 XXXX så skriver man 70 XXXX
    då kommer allt upp automatiskt på skärmen i Swish-appen på Din telefon och Du behöver bara godkänna betalningen.

    Eftersom gåvosidan är internetbaserad så krävs att man har mottagning för att kunna genomföra betalningarna, vilket dock ligger hos givaren och dessvärre inget som vi kan påverka tyvärr.

    Men Du ska ha stort tack för Din gåva och för att Du hörde av Dig till oss så att vi får en chans att förbättra eventuella brister.

    Önskar Dig en fin helg.

    Med varma hälsningar
    Emilia 


  • Hej.

    Jag skulle just ge en gåva, men har varken mobiltelefon, App, Swish eller Bank ID. Det hade varit bra med ett Bg eller Postgironummer. Jag skrev ett brev till Er idag.

    Hälsningar, Tobbe Helin
    Tobbe Helin
  • Hej Tobbe!
    Vad fint att Du vill skänka en gåva till oss! Det går jättebra att göra så via vårat plus eller bankgiro. Glöm inte att skriva - om det är en minnesgåva, vem det i så fall är som Du vill hedra samt om Du önskar någon hälsning.
    Skänker Du dessutom 200 kr eller mer så har Du rätt till skattereduktion. För att kunna få det behöver Du också i så fall uppge Ditt personnummer på talongen/insättningen.

    Plusgiro: 90 11 19-8

    Bankgiro: 901-11-98

    STORT tack för Din gåva!

    Emilia
  • - Emilia

    Tack för ditt svar och bra att det går att skriva till vem det är och med en hälsning. BankID är inget vidare när man inte har det, bara ett stort problem. Ni får ett brev om samma fråga och det är åtminstone ett bidrag till Posten, så att de kanske överlever ett tag till?

    God fortsättning

    Torbjörn Helin
    Tobbe Helin
  • Nej det är inte alltid positivt med alla nymodigheter inom tekniken. Fint att vi stöttar posten i detta fall då så att vi kan få fortsätta ha dem som alternativ 😀

    God fortsättning till Dig med.

    Mvh Emilia
    Emilia
  • Hej!
    Jag har nyss genomfört betalningen av ett minneskort till begravningen av Carl-Åke Åkesson den 20 oktober 2023, och jag kan se att Swishbetalningen dragits på min bank. Jag vill bara höra att hela proceduren fungerat, eftersom bifogade felmeddelande kom upp på skärmen.
    Med vänlig hälsning
    Gunnar
    Gunnar Sterner
  • Hej Gunnar
    Jag ser Din gåva men har några frågor så om Du har möjlighet att ringa till oss på 020 30 11 30 eller mejla till mig på emilia@alzheimerfonden.se så kan jag hjälpa Dig.

    Med vänliga hälsningar Emilia
    Emilia

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.